Tisztelt Szülők, Felvételiző Diákok!
Segíteni szeretnénk a felvételi eljárásban kapott pontok értelmezésében.
A rajz pontozási skála:
A rajz felvételi eljáráson a rajzilag alkalmasnak talált munkákat 1-50 pontos skálán pontozzuk. Aki nem felelt meg a rajz felvételi követelményeknek, nem hívjuk be szóbelizni.
Minden felvételi rajzot ugyanaz a 3 tagú szakmai bizottság értékel. Iskolánkban a helyben készített munkák értékelése nagyon körültekintően, előre meghatározott és szigorú szempontrendszer alapján történik, ami a felvételi tájékoztatónkban is olvasható. Annak érdekében, hogy a több száz rajz értékelése minél objektívebb és igazságosabb legyen, az értékelést úgynevezett referencia rajzok segítik. Négy éve ugyanazokat a referencia rajzokat használjuk értékeléskor és ezekhez viszonyítva állapítjuk meg a felvételi rajzok pontjait.
Ahhoz, hogy a rajzi teljesítményt hasonló súllyal vehessük figyelembe, mint a központi írásbeli eredményét (0-100 pont), a tehetségesnek ítélt diákok pontjait mesterségesen húzzuk szét 1-50 pont tartományba. (Tehát még az 1 pontot elért tanuló is tehetséges.)
A felvételi szóbeli része:
A szóbeli beszélgetés során a diákok egy vezetővel (igazgató, igazgatóhelyettes) és egy művésztanárral beszélgetnek. A szóbeli beszélgetés során a portfóliót a tanulóval közösen nézik át, ez is segíti a tanuló megismerését. (A felvételi tájékoztatóban olvashatják a portfólióval kapcsolatos elvárásokat.) A portfólióra 0-40 pont között kaphatnak pontot a tanulók, itt is a cél, a rajzi és szakmai teljesítmény széles skálán történő differenciálása. (A 0 pontot kapott tanuló nem felelt meg a felvételi követelményeknek.)
A szóbeli beszélgetésre 0-10 pont között kaphatnak pontot, itt a szakma iránti elkötelezettséget, motiváltságot, kommunikációs készséget és kreativitást értékeljük.
A széles skálán széthúzott felvételi pontszám abban segít, hogy a hozzánk jelentkezett tanulók egymáshoz viszonyított, rangsorban elfoglalt helyét minél pontosabban meghatározzuk. Önöknek – a felvétel szempontjából – csak a tanuló rangsorban elfoglalt helye számít.
Támpontként készítettünk egy táblázatot, melyben feltüntetjük, hogy az adott tanévben az egyes szakokra hány tanulót vettünk fel, valamint (a „/ „ jel után), hogy a legalacsonyabb pontszámmal felvett tanuló az ideiglenes rangsorban hányadik helyen állt.
Évenként és szakonként: Felvett hallgatók száma / legalacsonyabb pontszámmal bejutott tanuló helye az ideiglenes rangsorban.